جودة التعليم المحاسبي في الجامعات العراقية
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v28i132.2285الكلمات المفتاحية:
The quality of accounting education , Iraqi universities، جودة التعليم المحاسبي , الجامعات العراقيةالملخص
الهدف من البحث هو تقييم جودة نظام التعليم المحاسبي الجامعي في العراق. واعتمد الباحث على آراء عينة من الأكاديميين المتخصصين في هذا المجال من خلال إعداد قائمة مرجعية تركز على مجموعة من المحاور التي من شأنها التأثير على جودة التعليم المحاسبي في البيئة العراقية.
وأبرز ما توصل إليه البحث هو أن جودة التعليم المحاسبي في الجامعات العراقية متوسطة وتختلف من جامعة إلى أخرى في بعض مكونات الجودة. بالإضافة إلى ذلك ، فإن المناهج والخطط الدراسية المقررة المطبقة في أقسام المحاسبة لا ترقى إلى المستوى المطلوب ، حيث أن النسبة الأكبر من تلك المناهج تخلو نظريًا من التمارين العملية التي تساهم في جودة التعليم المحاسبي.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.



















