اثر التهكم التنظيمي في الاستغراق الوظيفي للمعلمين في بعض المدارس الحكومية في قضاء الزبير
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v26i117.1806الكلمات المفتاحية:
التهكم، الاستغراق، الحماس، الإخلاص، الانغماس.، Engagement, cynicism, Vigor, Dedication, Absorption.الملخص
هدف البحث إلى التعرف على مستوى التهكم التنظيمي والاستغراق الوظيفي للمعلمين العاملين في المدارس الحكومية في قضاء الزبير. ولتحقيق ذلك أجري البحث على عينة عشوائية قوامها(66) مفردة. وفي ضوء ذلك جرى جمع وتحليل البيانات واختبار الفرضيات باستخدام الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS، وتم استخدام العديد من الأساليب الإحصائية لتحقيق أهداف البحث منها تحليل الانحدار البسيط والمتعدد. وأظهرت النتائج وجود اثر ذي دلالة إحصائية معنوية بين التهكم الوظيفي والاستغراق الوظيفي.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.



















