بحث لدراسة تأثير أستخدام البرمجة المعلمية في نموذج البرمجة الخطية (دراسة تطبيقية)
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v16i57.1444الكلمات المفتاحية:
أستخدام البرمجة المعلمية، use of programming in the linearالملخص
تعتبر البرمجة المعلمية نوع من تحليل الحساسية، حيث تم في هذاالبحث دراسة تأثير التغييرات الانية الحاصلة في نموذج البرمجة الخطية (معاملات دالة الهدف والطرف الايمن للقيود) على الحل الامثل، وقد تم تحديد حدود المعلمة (5 ≥ θ ≥-5 )، وكانت النتيجة ان قيمة دالة الهدف تساوي صفر عندما
(-5 = θ )، اي ان متغيرات القرار غير اساسية وان اعلى قيمة لدالة الهدف عندما (5 = θ) ومتغيرات القرار اصبحت اساسية ماعدا X24،X34، اي ان كلما زادت قيمة المعلمة θ زادت قيمة دالة الهدف والمتغيرات الاساسية لم تتغير.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.



















